Zo haal je 10.000 stappen per dag

Een week lang geen enkele lift of roltrap nemen is al een heel mooi begin, maar als je de gezondheidsnorm van 10 000 stappen wil halen, zal je nog net iets meer moeten doen. Laat je inspireren door deze 8 tips en wandel je gezond.

 

1. Leg kleine afstanden (bv. minder dan een halfuur wandelen) altijd te voet af

 

2. Wandel rond terwijl je telefoneert

 

3. Ga je collega op een ander verdiep opzoeken in plaats van een mail te sturen

 

4. Maak een kleine wandeling tijdens de middagpauze

 

10000-stappen-neem-de-trap

5. Zit je de hele dag neer? Probeer elk halfuur eens recht te staan en kort rond te wandelen

 

6. Zoek een sport die je graag doet, zo haak je minder snel af

 

7. Wacht al wandelend. Zo is wachten op de trein of bus geen tijdverspilling, maar wel het ideale moment voor een korte wandeling in de buurt

 

8. Nog een goeie tip voor wie vaak de trein neemt: loop altijd naar de eerste of laatste wagon. Zo heb je extra stappen én kom je in een rustige trein terecht: win-win!

10000-stappen-perron-wandelen

MEER LEKKERS ONTVANGEN?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.

framboos
spekje
spekje 2

Onze
recepten

inspiratie verlenging pijltje pijltje

Zin in meer lekkers?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.