Welke sport heeft jouw lichaam nodig?

We mogen ons nog zo goed voelen in ons vel … Er is altijd wel een lichaamszone die we graag een beetje willen versterken of verfijnen. De drang om er goed uit te zien is nu eenmaal sterker dan onszelf. Benieuwd welke sporten nuttig zijn voor jouw probleemzones? We sommen ze even voor je op.

sport

fitnessen voor een platte buik

Buikspieroefeningen blijven de beste manier om je buik meer vorm te geven. Van de klassieke crunches tot de meer gewaagde crabwalk, side plank en toe taps … Chinees voor jou? Google even de termen en je vindt heel wat leuke work-out tutorials

Tip: Zorg er bij het sporten voor dat je rustige, kleine bewegingen maakt. Zo belast je je rug niet te veel.

 

fietsen of joggen voor mooie benen

Ga kilometers fietsen of wandelen. Het zijn de beste sporten om snel heel wat calorieën te verbranden. Andere voordelen? Je benen worden steviger, je huid gladder en je bloedsomloop efficiënter. Bovendien werk je ook aan je ademhaling en uithoudingsvermogen.

sport

boksen of karate voor afgelijnde armen

Laat jij graag wat stoom af na een drukke werkdag? Ga lekker boksen. Je kunt je even afreageren terwijl je werkt aan een gespierder bovenlichaam. Tijdens je work-out komen ook heel wat endorfines vrij. Daardoor eindigt je sportsessie sowieso met een glimlach.

 

zwemmen of yoga voor je hele silhouet

Twee totaal verschillende benaderingen die vooral heel ontspannend en soepel aanvoelen. Als je zwemt of yoga beoefent, gebruik je alle spieren in je lichaam. En dat met weinig kans op blessures. Win-win!

 

MEER LEKKERS ONTVANGEN?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.

framboos
spekje
spekje 2

Onze
recepten

inspiratie verlenging pijltje pijltje

Zin in meer lekkers?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.