Hittegolf tips: Zo houd je het lekker koel.

Warm weer? Heerlijk! Een fris drankje in de hand en de zon op je gezicht, dat kan pas deugd doen. Tot de temperatuur zo hoog oploopt, dat je gezicht er bijna afsmelt … Een aanhoudende hittegolf stelt ons lichaam nogal op de proef. Met deze 5 simpele tips red je je lichaam van de oververhitting.

Eet lekker luchtig

Van veel eten, krijg je het warmer. Eet daarom dus niet te zwaar, maar kies voor licht verteerbare en gezonde gerechten. Denk aan slaatjes met veel groente of fruit. Vind meer inspiratie tussen onze recepten.

hittegolf tips

Drink, drink, drink

Waarschijnlijk de meest obvious tip van allemaal: zorg dat je genoeg vocht binnenkrijgt. Bij een hittegolf is het juist super belangrijk dat je niet uitdroogt als een vis op het droge. Probeer anderhalve tot twee liter water per dag te drinken.

 

Sport ’s ochtends

Plan je hardloopsessies en workouts ’s ochtends in. Dan is het nog lekker koel en bereik je minder snel je limiet.

hittegolf tips

Een fruitig ijsblokje

Vries verschillende soorten fruit in om je drankjes mee af te koelen. Druiven, frambozen, besjes en aardbeien … gebruik ze als ijsklontjes in plaats van als tussendoortje. Je drankje koelt supersnel af en het ziet er ook leuk uit!

Creatief afkoelen

Je lichaam straalt warmte uit via je handen, voeten en hoofd. Door die delen af te koelen, krijg je het minder warm. Stop je voeten in een emmer koud water of laat koud water over je polsen stromen. Je voelt je meteen heel wat frisser!

Nog een tip: neem een lauwe douche voor het slapengaan. Zet de kraan niet te warm of te koud, anders krijg je last van vapeurs.

MEER LEKKERS ONTVANGEN?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.

framboos
spekje
spekje 2

Onze
recepten

inspiratie verlenging pijltje pijltje

Zin in meer lekkers?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.