10 x zomerfruit: ontdek de gezondheidsvoordelen

Het beste tussendoortje in de zomer, dat is zonder twijfel fruit. 't Is lekker, verfrissend en supergezond. Weet jij welke fruitsoorten op hun best zijn in de zomer en waarom ze zo gezond zijn? Ontdek het in dit lijstje!

wat-is-zomerfruit-watermeloen

1. Aardbei

Aardbeien zijn te koop van maart tot en met september, maar je koopt ze toch het best in juli en augustus. Gezond snoepen doe je met aardbeien!

✔️ Caloriearm

✔️ Goed voor je concentratie

✔️ Vitamine C

 

2. Sinaasappel

Sinaasappels versterken je immuunsysteem, zijn goed voor je botten, je huid en zoveel meer! Lekker als zomers tussendoortje, of in een versgeperst vruchtensap.

✔️ Goed voor je weerstand

✔️ Vezels

✔️ Vitamine C

✔️ Mineralen

wat-is-zomerfruit-aardbei-sinaasappel

3. Abrikoos

In Abrikozen zit veel Kalium. Dat is een mineraal dat helpt om je bloeddruk onder controle te houden en je spieren en zenuwen beter te laten werken. Maar dat zijn lang niet de enige voordelen.

✔️ Kalium

✔️ Ijzer

✔️ Vitamine E

 

4. Bosbes

De bosbes is een ideaal zomerfruit voor wie stressgevoelig is. Bosbessen zijn misschien klein, maar ze hebben wel grote voordelen.

✔️ Antioxidanten

✔️ Goed tegen vermoeide ogen

✔️ Verzacht stress

 

5. Cavaillonmeloen

Deze meloen is lekker zoet, zéker in de zomer. Cavaillon helpt bovendien tegen stress en uitputting, dus als je wat zenuwachtig bent, kan een stukje meloen je helpen.

✔️ Verlaagt je bloeddruk

✔️ Kalmerend

✔️ Goed voor je huid

wat-is-zomerfruit-meloen

6. Kers

Kersen zijn niet alleen lekker. Ze zitten boordevol vitamine A: er zit 19 keer meer vitamine A in kersen dan in aardbeien of blauwe bessen. Bovendien helpen kersen je stofwisseling en zijn ze goed voor je spieren.

✔️ Vitamine A

✔️ Mineralen

✔️ Helpt je spieren te herstellen na een sportinspanning

 

7. Nectarine

Een nectarine herken je aan de gladde schil. Een perzik daarentegen, voelt pluizig aan. De nectarine is zoet en bevat heel wat vitamines.

✔️ Mix van vitamines

✔️ Verhoogt je weerstand

 

8. Watermeloen

Met een watermeloen krijg je heel gemakkelijk vocht binnen. Het zuivert je lichaam en ondersteunt de werking van je nieren.

✔️ Rijk aan water

✔️ Vitamine C

✔️ Antioxidanten

shutterstock_463239968

9. Rode bes

Rode besjes zijn opnieuw een goed idee voor wie last heeft van stress. Ze helpen je kalmeren en helpen tegen vermoeide ogen.

✔️ Houdt je rustig

✔️ Goed tegen vermoeide ogen

✔️ Vitamines C en K

 

10. Pruim

Pruimen helpen je beschermen tegen hart- en vaatziekten, zijn goed voor je darmwerking en geven je energie.

✔️ Bevordert de werking van je darmen

✔️ Verlaagt je bloeddruk

✔️ Vitamines C en K

 

Al dit zomerfruit is natuurlijk ook heerlijk in een fruitsalade of in combinatie met andere ingrediënten, zoals deze meloensalade met gebakken Dindesse ontbijtspek. Laat het smaken!

recept-meloensalade-ontbijtspek

MEER LEKKERS ONTVANGEN?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.

framboos
spekje
spekje 2

Onze
recepten

inspiratie verlenging pijltje pijltje

Zin in meer lekkers?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.