Moe? Deze snacks geven je een instant energieboost.

Is de ochtend niet je meest favoriete moment van de dag? Of heb je snel last van een dipje in de namiddag? Grijp dan niet naar die suikerrijke snack, al kijkt hij je nog zo verleidelijk aan. Er zijn tal van gezondere snacks die je er snel weer bovenop halen.

energieboost

Noten & zaden

De meeste noten zoals amandelen, hazelnoten en cashewnoten, zitten boordevol voedingsstoffen, vezels en gezonde vetten. Die bron van proteïnes houdt je energie op peil. Beperk je wel tot een handjevol, want noten bevatten ook veel calorieën.

 

Yoghurt

Ook yoghurt zit boordevol proteïnes en voorziet je hersenen van energie. Voeg daar een noten -en zadenmix aan toe en je krijgt een superenergiebooster. Bonuspunt: yoghurt kan je ook op elk moment van de dag eten. Als ontbijt, snack, bij je middagmaal of als dessert.

boost d'energie

Peulvruchten

Een andere proteïnetopper is quinoa. Dit superfood is rijk aan aminozuren, foliumzuur, magnesium, fosfor en mangaan. Perfect om je lang energiek te blijven voelen. Je kan er ook heerlijke lunches mee klaarmaken. Ontdek ons recept voor quinosalade met knapperige groenten en gezouten amandelen of een salade van quinoa met rode biet en feta.

 

Zwarte chocolade

Goed nieuws! Chocolade met minstens 60% cacao versterkt je alertheid en aandacht. Zwarte chocolade bevat een natuurlijke stimulans gelijkaardig aan cafeïne. Die zorgt voor een boost in je energie en humeur. Aan een klein stukje heb je genoeg om te blijven gaan.

Gezonde snacks zijn natuurlijk maar een klein deel van je routine. Ook een goede nachtrust is belangrijk om ’s ochtends fris en monter op te staan. Lees ook zeker onze tips voor slapeloze nachten.

MEER LEKKERS ONTVANGEN?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.

framboos
spekje
spekje 2

Onze
recepten

inspiratie verlenging pijltje pijltje

Zin in meer lekkers?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.