5 tips om meer fruit te eten

Fruit is lekker, gezond én vermindert het risico op verschillende chronische ziektes. Hoeveel stukken fruit heb jij vandaag al gegeten? Zijn dat er 2 of 3? Super, want dat is de richtlijn volgens de actieve voedingsdriehoek. Zijn het er minder? Met deze 5 tips lukt het je binnenkort wél om voldoende fruit te eten.

1. Start ’s morgens

Goed begonnen is half gewonnen! Wie fruit eet als ontbijt is al halverwege nog voor de dag begint. Je kan starten met een lekkere fruitsalade of vers fruit gemengd met yoghurt en muesli. Heerlijk fris en een echte powerstart.

meer-fruit-eten-ontbijt-2

2. Maak er een gewoonte van

Iets wat een gewooonte is, hou je vanzelf makkelijker vol. Probeer van fruit eten dus ook een gewoonte te maken. Fruit als ontbijt kan daar één van zijn, maar ook een stuk fruit als vieruurtje, wanneer je thuiskomt van je werk of ’s avonds in de zetel kunnen prima gewoontes zijn.

 

3. Verwerk fruit in je gerechten

Fruit is niet alleen lekker bij het ontbijt. Je kan het ook perfect verwerken in je lunch of avondmaal. Kies bijvoorbeeld voor een Thaïse salade met ananas een slaatje met spek en frambozen. Fruit is bovendien ook een gezond alternatief voor broodbeleg.

thaise-salade-spekreepjes-2-2

4. Leg het in het zicht

Verstop je fruit niet in een kast of in je tas. Het werkt net hetzelfde als met koekjes of chips: wanneer je het constant ziet liggen, ben je meer geneigd om het op te eten. Zet je fruitschaal dus prominent op het aanrecht en leg een voorraad fruit op je bureau. Wedden dat het op het einde van de dag op is?

 

5. Varieer

Vind je fruit eten vervelend of saai? Dan is het tijd voor variatie. Neem niet elke dag een appel en een banaan mee naar het werk, maar verwerk eens andere vruchten in een fruitsalade. Zo krijgt je lichaam alle nodige vitaminen en mineralen binnen én kan jij niet genoeg krijgen van al dat lekkers.

 

Wat doe jij om 2 à 3 stukken fruit per dag te eten? Laat het ons weten op onze Facebookpagina.

MEER LEKKERS ONTVANGEN?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.

framboos
spekje
spekje 2

Onze
recepten

inspiratie verlenging pijltje pijltje

Zin in meer lekkers?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.