4 gezonde excuses voor 2019

Geef het maar toe. De goede voornemens die je aan het begin van januari plechtig aan jezelf beloofde, heb je al lang opgegeven. De reden? Simpel, je koos de verkeerde voornemens. De truc is om doelen te kiezen die je ook gelukkig maken. Met de volgende 4 tips heb je een excuus om iets leuks én gezonds te doen.

1. Slaap voldoende

Jouw slaappatroon en je gezondheid zijn met elkaar verbonden. Voldoende zzz’s behalen, verbetert je humeur, geheugen, productiviteit en zelfs je creativiteit. Het is ook het ideale excuus om af en toe eens een dutje te doen.

voldoendeslapen

2. Wees niet te streng voor jezelf

Anders vergeet je te genieten. Focus op wat je hebt, welke doelen je al bereikte en op de mensen die er voor je zijn. Maak genoeg tijd voor jezelf, ook al moet je daarvoor even je drukke schema omgooien. Een beetje me-time laat je volledig relaxen.

 

3. Geniet van de buitenlucht

Veel verse lucht opsnuiven, is veruit de makkelijkste en meest gezonde gewoonte om in je dagelijkse routine te verwerken. Buiten zijn geeft je de nodige boost aan gezonde energie, waait de stress weg en helpt je beter slapen. Wat dacht je van een weekendje weg naar de bergen? Of een uitstapje naar zee?

gezonde excuses

4. Verwen jezelf met lekker eten

Gezellig thuis koken brengt je tot rust en het is een stuk gezonder dan uit eten gaan. Als we thuis koken nemen we namelijk veel minder calorieën op. Daarnaast is het ook nog eens een superleuk tijdverdrijf. Inspiratie nodig? Wat dacht je van een heerlijke ovenschotel of een fris slaatje? Je vind alle recepten op onze website.

MEER LEKKERS ONTVANGEN?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.

framboos
spekje
spekje 2

Onze
recepten

inspiratie verlenging pijltje pijltje

Zin in meer lekkers?

Wil je maandelijks recepten en leuke gezondheidstips ontvangen? Schrijf je nu in.